2014. augusztus 20., szerda

Kritika #9 | ~ Dorina B.

Sziasztok!:)
Meghoztam a kilencedik kritikát is! Remélem nem bántom meg az írót, de minden véleményem csak építő jellegű.

Író: Mircsi M.
Blogja: Behind the Mask


Fejléc:
Nem láttam még ilyen fejlécet egy blogon sem, de szerintem ez nem is igazán fejléc. Egy nő kép egy címmel.
Nem írtad le, hogy te vagy más csinálta, de akárhogy is legyen, szerintem rendelj egy másikkal egy profibbtól. Mostanság a kinézetről ítélik meg a blogokat, leginkább a fejlécről.
Őszintén szólva nekem ez a fejléc nem tetszik. Unalmat sugároz, nem kelti fel az ember figyelmét.

Design:
Ami nagyon megütötte a szememet az a link hmtl kódja. Szerintem vedd ki azt a kódot, ami miatt elferdül a link, mert nagyon rondítja a kinézetet.
A modulsáv szép, rendezett.
A színek passzolnak egymáshoz.
A fejezeteknél a html nagyon tetszik! Sokat dob blogon.

Szereplők:
Amikor megláttam a szereplőket, nem ilyenre számítottam. Olyan gifek, amik a szereplők foglalkozását / hobbiját mutatják. Szerintem kimondottan egy emberről tegyél be képeket, mert úgy az olvasó jobban eltudja képzelni a történetet.

Történet:
A történet egyedi. Nagyon szépen fejezed ki a gondolataid, nem pedig egy mondattal rendezel el mindent. Kifejted a mondani valódat. Helyesírási és szóismétlési hibákat nem véltem felfedezni. Ahogy olvastam a blogot mindig olyan érzésem volt, hogy ezt egy profi író írta, mert ez tényleg profi írás.
Néha-néha lassan haladtak az események, ezért többször is vissza kellett olvasnom, hogy most mégis mi történt. A fejezetek lehetnének egy kicsivel rövidebbek. Én, személy szerint nem is állok neki olyan blogoknak, amelyek nagyon-nagyon hosszú fejezetből állnak, de most muszáj volt.
Izgalmas történet és egyre izgalmasabb lesz.
Ami a legjobban tetszik azok az idézetek a fejezet előtt.




3 megjegyzés:

  1. Kedves Dorina B.!

    Kezdeném azzal, hogy nagyon szépen köszönöm a kritikát. Hálás vagyok azért, hogy leírtad a véleményedet, és ha nem baj, akkor én is leírnám az enyémet.

    „...nem is igazán fejléc. Egy nő kép egy címmel.”
    Nem tudom, hogy mennyire nézted meg a fejlécet, de hogy nem elég alaposan, az biztos. Valóban a van rajta egy nő. Na de mi van a nőn? Egy kendő, ami szimbolizálja az álarcot, és mivel ez a bizonyos „maszk” takarja a száját, így nem beszél, vagyis titkai vannak. Utalás a történetre. Amiben szintén igazad van, hogy van rajta egy cím, amit gondolom nem kell megmagyarázni. De hogy csak ennyi lenne a „fejléc”? És mi van a GIF képpel, ami szintén célzás a történetre? Na és a háttérbe mosott képekkel, amik azért vannak így elhalványítva, mert ez is egyfajta rámutatás a köd fedte titkokra? Ezek mind elkerülték volna a figyelmed? És ha ez nem fejléc, akkor milyen egy igazi fejléc?
    Igazán nem azt szeretném, hogy most rögtön vond vissza a véleményedet, nem mondom, hogy már pedig az én fejlécem nem unalmas, mert tiszteletben tartom, hogy te így látod. Azzal szintén nem értek veled egyet, hogy nem kelti fel az olvasók figyelmét, hiszen sok olyan visszajelzést kapok, hogy nekik tetszett. Ezzel nem támadni akarlak, csak megindoklom, hogy miért nem osztom a véleményed. Én pedig azért szeretem, mert a fentebb említettek miatt valahányszor ránézek, mindig a történetet látom viszont benne.
    „Nem írtad le, hogy te vagy más csinálta”
    Oké, várjunk egy percet! Bírom, amikor egy kritikában azt írják, hogy nem tudják, ki készítette a kinézetet. Eddig még nekem nem volt esélyem, de végre megadatott, hogy rákérdezzek: Ilyenkor mennyire alaposan nézitek meg az adott blogot? Mekkora betűkkel írjam ki az információk modulba, hogy „Teljes Design: M. Mircsi ”???
    „Szerintem vedd ki azt a kódot, ami miatt elferdül a link, mert nagyon rondítja a kinézetet.”
    Meglátásom szerint kicsit feldobja, de ez ismételten ízlés kérdése.
    „Szerintem kimondottan egy emberről tegyél be képeket, mert úgy az olvasó jobban eltudja képzelni a történetet.”
    Ha egy oldalra odaírom, hogy Veronica megtestesítője a Hakapeszi Maki, akkor abban mit kell elképzelnie az olvasónak? Éppen ezért vannak bent GIF-ek, nem konkrét emberek. Hogy ne romboljam le az olvasó képzeletében megalkotott szereplők képét. Az meg más kérdés, hogy nincs olyan élő ember, aki teljes mértékben hasonlítana bárkire is a történetből. Ez persze nem jelenti azt, hogy az olvasó pont olyanra fogja elképzelni, mint én, de így legalább mindenkinek lehet egy saját Alexandere vagy Kyle-ja.
    „Én, személy szerint nem is állok neki olyan blogoknak, amelyek nagyon-nagyon hosszú fejezetből állnak, de most muszáj volt.”
    Ahogy mondtad is, te! Én pont az ellenkezője vagyok. Ha egy blogon túl rövidek a fejezetek, akkor nem kezdek bele, mert az azt jelenti, hogy az író nem fejti ki elég jól az eseményeket, felpörgeti őket, ezért mire beleélném magam a történetbe, már vége is a résznek és várhatom, hogy végre megjelenjen a következő.

    Mielőtt azt hinnéd, hogy megsértődtem, nem bírom a kritikát, vagy haragszom rád, biztosítalak róla, hogy nem így történt. Továbbra is nagyon örülök, hogy kértem tőled kritikát, hiszen így megismerhettem egy új nézetet egy olyan embertől, akinek igenis unalmas a fejlécnek nevezett „egy nő kép egy címmel” képem, túl hosszúak a fejezeteim és igényli a pontos képeket a karakterekről. Sajnos, én másképp látom a dolgokat, ezért ezekben nem tudom megfogadni a tanácsodat, de ha egyszer belátom, hogy igazad volt, akkor mindenképpen felkereslek, hogy bocsánatot kérjek, amiért makacsul ragaszkodtam a saját meglátásaimhoz és nem hallgattam egy nagyszerű kritikusra. De addig is, köszönöm, tényleg hálás vagyok a szemléleteid megosztásáért, a tanácsokért és a dicsérő szavakért egyaránt. :)

    „Ahogy olvastam a blogot mindig olyan érzésem volt, hogy ezt egy profi író írta, mert ez tényleg profi írás.”
    Ezt a mondatot külön kiemelném. Nagyon-nagyon szépen köszönöm, igazán jólesett. :)

    Ölel,
    M. Mircsi

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Nagyon sajnálom, ha megbántottalak, de tényleg nem akartam!!!!
    Őszintén leírtam a véleményemet, amit gondoltam a blogodról.
    Ahány ember, annyi vélemény... És most itt derült ki, hogy ez tényleg igaz. Valakik máshogy látják a blogot, de én így láttam.
    Tényleg nem akartalak megbántani!!!
    Dorina B.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne aggódj, egyáltalán nem bántódtam meg, de ezt a kommentemben is említettem. :)

      Törlés